دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی ملاک‌های شناسایی و قطع یارانه پردرآمدها اعلام شد.

احمد ميدري، معاون وزير رفاه در گفت‌وگويي با خبرگزاري فارس گفت: خودروهاي گران قيمت، ‌املاك، شغل و مداركي كه نشان دهد افراد داراي ثروت زيادي هستند، ملاك‌هاي حذف يارانه است.

اين نخستين بار است كه يك مقام ارشد دولتي صراحتا از شاخص‌هاي شناسايي و قطع يارانه نقدي پردرآمدها سخن به ميان مي‌آورد. پيش از اين مجلس در جريان تصويب قانون بودجه سال 94و در قالب تبصره 20مربوط به پرداخت يارانه نقدي، دولت را ملزم كرده بود به شناسايي و قطع يارانه پردرآمدها اقدام كند.

همچنين در همين تبصره دولت ملزم شده بود تا پايان خرداد‌ماه آيين‌نامه مربوطه را تصويب، نهايي و اجرايي كند. آنگونه كه محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت اعلام كرده بود، وزارت رفاه ماموريت شناسايي و قطع يارانه پردرآمدها را بر عهده داشته است. اكنون 2‌ماه پس از پايان اين مهلت، يكي از معاونان وزارت رفاه درباره شاخص‌هاي شناسايي پردرآمدها توضيحات نسبتا كاملي داده است.

ميدري در اظهارات خود از تعيين تكليف معوقه يارانه افراد حذف‌ شده‌اي كه اعتراضشان بررسي و يارانه‌شان مجددا برقرار شده است خبر داد و گفت: يارانه ماه‌هاي حذف‌ شده اين افراد توسط سازمان هدفمندي يارانه‌ها پرداخت خواهد شد. وي با اشاره به اينكه در ستاد هدفمندي يارانه‌ها چند كارگروه مختلف وجود دارد، اظهار داشت:

يكي از كارگروه‌ها با عنوان حمايت از خانواده فعاليت مي‌كند. وي در پاسخ به اين سؤال كه شنيده مي‌شود، دولت با حذف يارانه اقشار بسياري از جامعه، تنها سبد امنيت غذايي را دنبال خواهد كرد، گفت: چنين چيزي مطرح نيست و اين گزينه كه همه افراد حذف شوند و عده‌اي فقير در جامعه باقي بمانند، وجود ندارد. وي افزود: براي افرادي كه حذف شده‌اند، سامانه‌اي طراحي شده است كه با مراجعه به آن علت حذف آنها اعلام خواهد شد و از طرفي درصورت شناسايي مجدد، يارانه آنها برقرار مي‌شود.

ميدري در واكنش به سؤال ديگري درباره دلايل تأخير در اعلام نتايج حذف يارانه، گفت: پاسخ به اعتراضات ثبت شده در سامانه به‌دليل تغيير در زمان ثبت اعتراض، مقداري به تأخير افتاده است. وي در ادامه از ارائه پاسخ قطعي به تمام معترضان حذف يارانه تا 10روز آينده به‌صورت سيستمي خبر داد.

کد خبر 303523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha